Articles sobre excursions a buscar minerals

Groenlàndia Geo-Adventure Tour 2008

Autor: Mark Cole
Contingut cortesia de : MinerShop

Traducció : MineralTown.com

Al juliol de 2008 vaig viatjar a Groenlàndia en el que va poder ser la meva última aventura a aquesta remota part del món. He viatjat allà anualment des de 2001 i realment he sentit la sort que cada any era més productiu i segur que ho va ser l'anterior - cada any, deia que era l'últim, aquest probablement ho és. Al costat de mi havia 15 robustes ànimes en dos grups de turistes. Em vaig quedar al país durant gairebé 30 dies.

South GreenlandViatgem a Groenlàndia, via Islàndia. En sortir de JFK entorn de 16:00 arribem a Islàndia al dia següent. Després de romandre al voltant de l'aeroport tot el dia ens vam anar a Groenlàndia, a la tarda i arribem al mateix temps que marxem (canvi d'hora = 2 hores, temps de vol = 2 hores). Això va ser seguit per 2 1 / 2 hores de viatge en vaixell a Narsaq (punt vermell al mapa a l'esquerra), ens instal.lem a l'alberg i després - el que faria qualsevol ordinari gos de roca després de 24 hores de viatge? Sortim a pujar una muntanya!

Diverses persones estaven ansiosos de fer el viatge a Taseq Slope immediatament. Així que empaquetem les nostres coses i ens dirigim amb pas ràpid a la vall entre Kvanefjeld i Taseq Slope. El temps era increïble - càlid, amb cels clars - el millor que he vist mai a Groenlàndia. Això era per conservar el mes sencer que vaig estar al país!

No vam arribar fins al cim de les vessants fins més o menys les 8pm aquesta nit - alguns més tard que altres. Però encara hi havia molta llum que deixava explorar la zona, ja que no es fa fosc fins a les 11pm.

Taseq Slope Panorama

La Taseq Slope estén el complex en amplada (8 km). Aquesta primera nit passem tot el nostre temps a la vora occidental del complex. Altres dies hem passat temps en el centre i l'extrem oriental. La recollida va ser molt productiva en aquest àmbit, i vaig tornar diverses vegades al mes que vaig passar a Groenlàndia. Durant quatre dies que van acampar a la zona només - només jo, roques, i els sons llunyans dels icebergs explotant en els fiords de baix.

Fantasy RockPrincipals troballes en aquesta àrea inclouen una combinació de minerals que han anomenat Fantasy Rock. Magnífica combinació de sodalita, tugtupita, analcima, chkalovita i molts minerals creant 6 i 7 mostres de color amb patrons cridaners.

També es troben en aquesta àrea mostres brillants de tugtupita en analcima, molts d'ells amb molt brillant polylithionita - i grans roques de polylithionita platejada.

Després d'una nit al vessant vam tornar a l'alberg per intentar recuperar una mica (havíem acampat al cim del pendent). Els dies següents es van dedicar a explorar altres àrees fora d'aquesta vall.

Ascent up Taseq

El costat oposat de la pendent ofereix un tipus de material totalment diferent - però molt atractiu i únic. Passem diversos dies en aquesta àrea recollint "Tugtupita de Taseq" - venes de tugtupita rosa en matriu d'analcima, sovint amb cristalls.Taseq Tugtupite

Els dos grups de turistes va passar molt temps en aquesta zona - que és alhora productiva i divertida d'explorar.

Més endavant en la setmana centrem la nostra atenció en Kvanefjeld on es mina la majoria de tugtupita amb qualitat gemma. Hi ha un camí miner abandonat que condueix a meitat del cim, i després un ràpid ascens al cim (700 metres).

Notable troballes trobats en aquesta àrea van ser peces combinació de tugtupita i chkalovita, i una nova varietat de tugtupita que és blau fluorescent sota MW (porpra a SW).

En els propers dies vam fer diversos viatges en vaixell a llocs diferents dins del complex. Els més populars van ser àrees del Fiord Tunuliarfik.

Dodging icebergs

MSG1151anim

Grans mostres de sodalita, ussingita i tugtupita es poden trobar en aquestes àrees. Una nova àrea produeix excepcionals espècimens de hackmanita - una varietat de sodalita que canvia de color. Aquest material és tan sensible als raigs UV que canvia de color, fins i tot amb la llum del sol, i gairebé es torna negre amb SW.

El viatge a aquestes àrees no és tan fàcil com es podria pensar. Els penya-segats de tot el fiord no ofereixen molts llocs convenients per atracar un vaixell, pel que generalment ha d'atracar a certa distància del nostre destí, i sempre és una pujada fins al "punt" (generalment de 300m a 500m)

don fishing
Algunes persones emprenedores van decidir obtenir un temps de pesca una vegada que es van afartar de les roques. Jo mai he menjat tan bé com vaig menjar en aquest tour - el bacallà fresc, truita, musclos van ser la rutina!

iceberg graveyard dusk
Tot el recorregut ofereix enormes oportunitats a tots de provar les seves habilitats de fotografia amateur. El paisatge és espectacular, i sembla que no es cansa un de la presa de fotografies d'icebergs.

blue soda vein extraction
Es van fer diversos viatges a una zona on es troba sodalita blava molt fluorescent. Hem descobert una nova veta de material que els membres del tour van procedir a saquejar de totes les maneres possibles. Aquest material és molt tenebrescent, però també és un molt bonic mineral fluorescent.
White sodalite
KG tug vein
Cap al final del mes vam visitar el fiord Kangerlussaq i explorem una de les nostres mines de tugtupita a la zona. Aquesta consistia en fer-te un munt de cavar i trencar la roca en un sòl de roca molt esmicolada i va donar lloc a mostres significatives de tugtupita diferents a les de qualsevol altre lloc que es troben en el complex.

Kangerlella
Després de 30 dies, va ser el meu torn per sortir de Groenlàndia. Me'n vaig anar amb el grup del 2ª tour, em vaig dirigir de nou als Estats a través d'Islàndia - feliç d'estar a casa.

tour 2 group
Tones de fotos, informes molt detallats de viatges d'anys anteriors, i informació sobre propers tours si us plau visita la nostra secció de viatges a la web de MinerShop.